Xsolla utvider porteføljen gjennom partnerskap med Privo, AppsFlyer og Crypto.com, og begynner japansk ekspansjon med nytt Tokyo-kontor.
LOS ANGELES —9. august, 2023 — Xsolla, et ledende globalt detaljhandelselskap for videospill, har annonsert en rekke strategiske partnerskap og en betydelig utvidelse til det japanske markedet, som en del av deres kvartalsvise utgivelsesuke. Blant disse samarbeidene er partnerskapet Privacy Vaults Online, Inc. (PRIVO), ledende innen personvern- og identitetshåndteringsløsninger for barn på nett. Samarbeidet tar sikte på å styrke spillutviklere ved å legge til rette for direkte til forbruker distribusjonsstrategier samtidig som betalingssikkerhet og brukerbeskyttelse maksimeres. I tillegg har Xsolla inngått samarbeid med AppsFlyer, et ledende B2B SaaS/markedsføringsteknologiselskap, for å sømløst integrere datadrevet innsikt på tvers av plattformer. Xsolla har også fusjonert med Crypto.com, englobal cryptocurrency-plattform, for å integrere Crypto.coms betalingsløsning i Xsollas Pay Station-plattform. Sist men ikke minst.Selskapets ekspansjonsinnsats strekker seg langt utover partnerskap, ettersom det etablerer en lokal tilstedeværelse i Japan, og bekrefter deres forpliktelse til å promotere det blomstrende asiatiske spillmarkedet.
Foreldrekontroll
Xsolla, et globalt detaljhandelselskap for videospill, kunngjør partnerskap med Privacy Vaults Online, Inc. (PRIVO), en leder innen personvern- og identitetsadministrasjonsløsninger for barn på nettet, for å gjøre spillutviklere i stand til å drive direkte-til-forbruker-distribusjonsstrategier og maksimere betalingssikkerhet og brukerbeskyttelse. Med lanseringen av funksjonen for foreldrekontroll vil Xsollas utvalg av løsninger tillate utviklere å integrere et ekstra verifikasjonsnivå for foreldre, tradisjonelt levert av plattformer og markedsplasser, for å sikre trygge og kompatible betalinger i spill og direkte til forbrukersalg. .
Mens vi opplever betydelig vekst innen videospill over hele verden, er kontinuerlig innovasjon og skapelsen av trygge og morsomme opplevelser for alle målgrupper avgjørende – spesielt ettersom71 prosent av barn under 18 år spiller videospill.[1] Med den etiske behandlingen av spillere i forkant av den nye verifiseringsoppgraderingen, vil funksjonen for foreldrekontroll gi spillutviklere mulighet til å skape en trygg og sikker spillopplevelse for alle publikummere, uavhengig av plassering eller alder.
Xsolla vil samarbeide med PRIVO i dette initiativet, for å fortsette å fjerne barrierer for spillskapere og utviklere når de lager strategier for å få kontakt med publikum. Samtidig som Merchant of Record vil Xsolla hjelpe utviklere med å overholde COPPA, General Data Protection Regulation og andre sikkerhets- og sikkerhetspolicyer, inkludert de som er spesifikke for barn og mindreårige. Xsolla vil også muliggjøre etableringen av et sikkert og strømlinjeformet betalingsøkosystem som fungerer sømløst med deres utvalg av tjenester og løsninger som Xsolla Pay Station, Web Shop, Game Sales og andre. Dette vil tillate utviklere å fokusere på å skape eksepsjonell og engasjerende spilling samtidig som de opprettholder de høyeste standardene for sikkerhet, sikkerhet og personvern for sine spillere over hele verden.
Foreldrekontroll lar foreldre administrere barnets tilgang til digitale betalinger og beskytte familier mot uautorisert tilgang og kjøp. Det reduserer potensielle tvister og refusjonsforespørsler ved å forbedre kjøpets troverdighet og sikkerhet. Denne løsningen fremmer en barnevennlig brukeropplevelse, inkluderer foreldreverifisering og utstyrer foreldre med muligheten til å regulere barnas digitale transaksjoner etter behov.
“Hos Xsolla strekker vår forpliktelse seg utover å forbedre spillopplevelsen; vi er like forpliktet til å fremme konstruktiv transformasjon når industrien fortsetter å utvide seg,” sa Anton Zelenin, Chief Product Officer, Fintech hos Xsolla. “Vårt partnerskap med PRIVO understreker vår forpliktelse til å styrke sikkerheten til videospillhandel for utviklere og skapere, ved å ta store skritt for å beskytte og styrke foreldre og unge spillere over hele verden.”
“PRIVO hilser skrittene Xsolla tar for å gi foreldre kontroll over nettbetalinger velkommen samtidig som barna kan leke og engasjere seg på nettet,” sa Denise G. Tayloe, administrerende direktør i PRIVO. “Personvern for barn og åpenhet om foreldres nettbruksvaner er stadig viktigere for å bygge tillit.”
Foreldrekontrollfunksjonen vil bli integrert i Xsollas serie med produkter og løsninger senere i år. Denne funksjonen vil bli presentert og demonstrert på Gamescom 2023 som starter i august.
For å lære mer om Xsolla Parent Control, besøk: xsolla.pro/föräldrakontroll
Xsolla Goes Local i Japan
Xsolla, et globalt detaljhandelselskap for videospill, kunngjør sin ekspansjon til Japan ved å åpne et lokalt kontor i Tokyo som en del av det pågående arbeidet med å bringe innovative tjenester til nye markeder.
Dette strategiske grepet illustrerer Xsollas forpliktelse til å fremme regionale partnerskap som gagner det globale nettverket. Det understreker også Xsollas pågående forpliktelse til veksten av den asiatiske spillindustrien, som bygger på sin etablerte tilstedeværelse i Kina, Korea og Malaysia. Ved å åpne et nytt kontor i Tokyo, ønsker Xsolla lokale bransjeeksperter velkommen til å betjene sin voksende kundebase i Japan, tilpasse sine produkter og løsninger for japanske utviklere, og skape lokale partnerskap for å forbedre sine tjenestetilbud i et av verdens beste spillmarkeder.
“Hos Xsolla er vår forpliktelse å hjelpe spillutviklere med å lykkes gjennom løsninger skreddersydd til deres unike behov. Vi er ivrige etter å ønske nye teammedlemmer velkommen som vil gi lokal støtte til våre partnere her i Japan,” sa Chris Hewish, administrerende direktør i Xsolla. “Vår ekspansjon til Tokyo er et viktig landemerke i vårt pågående oppdrag om å levere en fullstendig lokalisert tjeneste som gir en ende-til-ende-løsning som møter de ulike behovene til våre partnere over hele verden.”
Xsollas altomfattende betalingsløsning, komplett med lokale betalingspartnerskap, skatte- og regulatorisk kunnskap og støtte, vil tilby internasjonale spillutviklere en måte å utvide sin rekkevidde til det japanske markedet samtidig som de hjelper lokale japanske utviklere med å skalere virksomheten sin globalt.
For mer informasjon om Xsolla Japan, besøk: xsolla.pro/japan-expansion
Partnerskap med Crypto.com
Xsolla, et globalt detaljhandelselskap for videospill,og den globale kryptovalutaplattformen Crypto.com har annonsert et partnerskap for integrering av Crypto.coms betalingsløsning på Xsollas Pay Station-plattform.
Denne transformative integrasjonen av Crypto.com Pay representerer et betydelig fremskritt i spillindustrien og skaper nye muligheter for spillutviklere og spillere, som gjør dem i stand til å akseptere kryptovalutabetalinger og strømlinjeforme transaksjoner på en brukervennlig og sikker måte for en universelt forbedret opplevelse. Denne sentrale oppdateringen utvider horisonten til digitale betalingsmetoder og tilbyr spillere flere forskjellige og foretrukne transaksjonsalternativer i digitale og metaverse miljøer. Dette samarbeidet markerer også et viktig skritt for Crypto.com for å bygge sin tilstedeværelse og nettverk i spillindustrien.
“Det er et betydelig potensial i konvergensen mellom spill og Web3,” sa Eric Anziani, administrerende direktør og Chief Operating Officer i Crypto.com. “Ved å samarbeide med en global spillleder som Xsolla og utnytte våre respektive eiendeler og ekspertise, bidrar vi til å gjøre dette potensialet til virkelighet – og gir utviklere, utgivere og spillere en sømløs måte å engasjere seg og skape verdier i kryptoøkonomien.”
Xsollas betalingsterminal, som forenkler kjøp i spillet på tvers av 200+ regioner og land ved å bruke en rekke kompatible betalingsleverandører, forbedrer tjenesten med integrering av Crypto.com Pay. Disse kommende utviklingene lover å utvide rekkevidden til utviklere og utgivere, slik at de kan engasjere en mer mangfoldig spillerbase og ta seg inn i nye, dynamiske markeder og inntektsstrømmer.
“Vi er begeistret over dette partnerskapet med Crypto.com og den betydelige integreringen av Crypto.com Pay i vår Pay Station-plattform. Spillindustrien utvikler seg raskt, og vi må tilpasse oss for å møte disse endringene. Integreringen av kryptovalutaer som en form for betaling tilbyr spillutviklere og spillere en innovativ betalingsløsning som er i tråd med det globale skiftet mot digitale valutaer,” sa Chris Hewish, administrerende direktør i Xsolla. “Vårt samarbeid med Crypto.com markerer et avgjørende øyeblikk for spillindustrien og baner vei for en mer inkluderende og sikkert spilløkosystem.”
“Vi er ekstremt glade for å ta dette første skrittet med Xsolla som en del av et bredere samarbeidsinitiativ i Korea og globalt,” sa Patrick Yoon, daglig leder for Crypto.com Korea. “Vi ser frem til å fortsette å jobbe med Xsolla for å utvikle og fremme betalingsøkosystemet og innføringen av digitale eiendeler.”
Partnerskap med AppsFlyer
Xsolla, et globalt videospillhandelsselskap, kunngjør partnerskap med AppsFlyer, et ledende B2B SaaS/markedsføringsteknologiselskap.
Ettersom spillindustrien fortsetter å være drevet av mobilinntekter, gir Xsollas tillegg av AppsFlyer til deres nettbutikktjenester måling på tvers av plattformer for å gjøre det mulig for utviklere å få verdifull spillerinnsikt, estimere nettbutikk- og markedsføringseffektivitet og øke salgskanalytelsen på nettet. Denne integrasjonen lar spillutviklere samle inn og analysere brukeratferd og interaksjoner på nettet og i spillet, og deretter sammenligne statistikk og få verdifull innsikt, alt gjennom brukervennlige dashboards.
“Dette partnerskapet med Xsolla lover å øke målenøyaktigheten, muliggjøre brukersegmentering og fremme en dypere forståelse av kundeflyt, atferd og engasjement,” sa Brian Murphy, AppsFlyer Head of Gaming. “Både AppsFlyer og Xsolla bryr seg dypt om å levere best mulig brukeropplevelse og målefunksjoner til markedsførere, og dette partnerskapet vil gjøre dem i stand til å ha større kontroll over sine inntektsstrategier, budsjetter og kampanjeinnsikt.”
Et fremtredende trekk ved dette samarbeidet er at det ikke bare gir brukere av AppsFlyer, som først og fremst brukes til mobilanalyse, muligheten til å spore spillernes data på nettet, men også har som mål å øke effektiviteten og gi bedre kontroll over data for de som strever. for å optimalisere og forstå deres digitale kundereise. Med fremtidige integrasjonstrinn i sikte, kan utviklere bygge dashbord på tvers av plattformer for å sammenligne beregninger og trekke ut verdifull innsikt. Denne innsatsen kommer som en del av Xsolla og AppsFlyers oppdrag om å hjelpe mobilspillutviklere ved å tilby en enhetlig kryssplattform – PC, web og app – løsning som muliggjør måling på tvers av alle markedsføringsberøringspunkter og forenkler analysen av kundereiser og aktiviteter.
AppsFlyer er et B2B-måle-SaaS-selskap som gir merkevarer mulighet til å demonstrere forretningseffekten av markedsføringstiltakene deres og ta dristigere beslutninger med større selvtillit, takket være objektive data og handlingsdyktige innsikter. Apputviklere og markedsførere bruker AppsFlyer for å bedre forstå brukeratferd og optimalisere markedsføringskampanjer for spillene deres.
“Vi er glade for å kunngjøre vårt partnerskap med AppsFlyer. Det er et viktig skritt fremover i vår pågående støtte for mobilspillutviklere,” sa Chris Hewish, administrerende direktør i Xsolla. “Mobilsektoren fortsetter å drive globale spillinntekter og vekst. Kombinasjonen av Xsollas nettbutikkløsning og AppsFlyer låser opp et vell av datadrevet innsikt i spilleratferd og -engasjement, nettbutikk- og markedsføringseffektivitet, og nettsalgskanalytelse.”
For mer informasjon om Xsolla nettbutikk, besøk: xsolla.pro/appsflyer
Om Xsolla
Xsolla er et globalt videospillhandelsselskap med et robust og kraftig sett med verktøy og tjenester designet spesielt for videospillindustrien. Siden starten i 2005 har Xsolla hjulpet tusenvis av spillutviklere og utgivere i alle størrelser med å finansiere, markedsføre, lansere og tjene penger på spillene sine globalt og på tvers av flere plattformer. Som en innovativ leder innen spillhandel, er Xsollas oppgave å løse den iboende kompleksiteten i global distribusjon, markedsføring og inntektsgenerering for å hjelpe våre partnere med å nå flere geografier, generere mer inntekter og bygge relasjoner med spillere over hele verden. Hovedkvarteret ligger i Los Angeles, California, med kontorer iBerlin, Seoul, Peking, Kuala Lumpur, Tokyo og byer rundt om i verden, Xsolla støtter store spilltitler som Valve, Twitch, Roblox, Ubisoft, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo og mer.
For mer informasjon og for å lære mer, besøk: xsolla.com
Om PRIVE
PRIVO er den første og ledende globale bransjeeksperten innen barns personvern på nett og administrering av delegert samtykke. Som en FTC-godkjent COPPA Safe Harbor siden 2004, som sertifiserer hundrevis av apper, nettsteder og spill som er toppytende og velkjente barnemerker, har PRIVO utviklet personvernløsninger for å gi positive, transparente og trygge online relasjoner mellom bedrifter, familier og skoler . PRIVOs Kids Privacy Assured-program hjelper bedrifter med å navigere i det elektroniske personvernlandskapet, inkludert COPPA, GDPR kids & the Children’s Codes, i tillegg til å tilby kompatible personvernteknologiløsninger som inkluderer ungdomsregistrering, aldersverifisering, foreldresamtykke og kontoadministrasjon.
For mer informasjon og for å lære mer, besøk:privo.com
Om Crypto.com
Grunnlagt i 2016, Crypto.com pålitelig av mer enn 80 millioner kunder over hele verden, er bransjeledende innen compliance, sikkerhet og personvern. Vår visjon er enkel: Cryptocurrency in Every Wallet™. Crypto.com er forpliktet til å akselerere adopsjon av kryptovaluta gjennom innovasjon og styrke neste generasjon av byggere, skapere og gründere til å utvikle et mer rettferdig og mer rettferdig digitalt økosystem.
Om AppsFlyer
AppsFlyer hjelper merkevarer med å ta gode valg for virksomheten deres og kundene deres med avansert måling, dataanalyse, dypkoblinger, engasjement, svindelbeskyttelse, datarens rom og personvernteknologi. Bygget på ideen om at merkevarer kan øke kundenes personvern samtidig som de leverer eksepsjonelle opplevelser, gir AppsFlyer tusenvis av skapere og 10 000+ teknologipartnere mulighet til å skape bedre, mer meningsfulle kunderelasjoner.
For mer informasjon og for å lære mer, besøk: appsflyer.com
###
Mediekontakt
Derrick Stembridge
Global direktør for PR, Xsolla